TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
1- Belediye teşkilatı ile varsa bağlı kuruluşların her türlü faaliyet ve işlemlerine ait hususları ilgili kanun, yönetmelik, genelge ve emirlere uygunluğu yönünden teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturma işlerini yürütmek.
2- Belediyenin belde sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak olan amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmasını sağlamak için gerekli önerileri hazırlamak ve Başkana sunmak,
3- Teftiş ve inceleme sırasında öğrenmiş oldukları ve görev emrinin dışında kalan yolsuzluklar ile ilgili, sorumlular hakkında, tabi oldukları soruşturma usulüne uygun olarak, gecikmeden olaya el koyarak gecikmesinde zarar görülen ve delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde delilleri toplamak,
4- Mevzuatın uygulanmasında görülen yanlışlık ve eksikliklerin giderilmesi ve düzeltilmesi yollarını araştırmak ve işlerin istenen seviyede yürümesini sağlamak için alınması gereken tedbirleri ve düşünceleri rapor halinde düzenlemek,
5- Kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak,
6- 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 31. maddesi gereği Kendi birimi ile ilgili harcamalarının Harcama Yetkilisi olarak bütçe hazırlığını yapmak.
7- Belediyenin stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar yapmak, hedefleri gerçekleştirmek,
8- Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük faaliyetlerini üst makamlara sunmak,
9- Müdürlüğün görev alanına giren bütün konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek,
Özel mevzuatla ve Başkan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak
|